بازدید فرماندار نقده از روند اجرای پروژه بزرگراه نقده- پیرانشهر

محمد نوبخت فرماندار شهرستان در جریان بازدید از روند اجرای پروژه بزرگراه نقده-پیرانشهر با اشاره به اینکه شهرستان نقده نیاز به توجه بیشتری دارد، افزود: به این شهرستان از لحاظ توسعه صنعتی و اقتصادی تا به امروز توجه کمتری شده و باید برای جذب سرمایه گذار با توجه به ویژگیهای خاصی که نسبت به شهرستان های دیگر استان دارد هر چه بیشتر تلاش کنیم .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری نقده، فرماندار شهرستان با توجه به قرار گرفتن این شهرستان در مسیر اتصال جنوب به شمال استان و وجود دو آنتن مسیر گذر بزرگراهی غرب کشور و وجود راه آهن در قلب شهرستان تصریح کرد: بزرگراه نقده _ پیرانشهر که ۱۰ کیلومتر اولیه آن در سالهای ۸۹ و ۹۰ پیمان سپاری شده بود متاسفانه پس از ۵ درصد پیشرفت فیزیکی بعلت عدم تامین اعتبار مجددا در سال ۹۷ پیمان سپاری شده و در ۳ _ ۴ ماه اخیر ضمن تامین بودجه و رفع معارضات کارهای خوبی صورت گرفته و هم اکنون از ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

محمد نوبخت با اشاره به سفر قریب الوقوع استاندار به شهرستان نقده گفت: بعلت جذب چندین سرمایه گذار که در ۳ ماهه اخیر یک نفر با هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و سرمایه گذار دیگر با آورد ۳۰۰ میلیارد تومان که در راستای صادرات نیز فعالیت خواهند داشت، لازم است روند اجرای پروژه بزرگراه نقده _ پیرانشهر هر چه سریعتر به اتمام برسد. در سفر استاندار محترم نیز بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت، چراکه امسال مسیر زائران به کربلا بوده و هم اتصال به مرز تمرچین در راستای ترانزیت نقش مهمی را ایفا میکند .

گفتنی است بزرگراهی نقده – پیرانشهر در فاز اول ۱۰ کیلومتر با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان در حال اجراست که اعتبار اولیه آن ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است .