سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز خبر داد:

ایجاد ریه تنفسی جدید برای تبریز با احداث کمربند سبز غربی

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از ایجاد ریه تنفسی جدید برای شهر با احداث کمربند سبز غربی تبریز خبر داد.

به گزارش شهرداران، سیامک آسیایی در بازدید از اقدامات اجرایی ایجاد کمربند سبز غرب تبریز اظهار کرد: گسترش صنایع و آلاینده‌ها در فضای داخلی و پیرامونی شهر، ضرورت چاره‌جویی و مقابله با این تهدیدات را به عنوان خطرات جدی زیست محیطی در ذهن‌ها متبادر و ضروری می‌سازد.

وی توسعه فضاهای سبز شهری را از شاخه‌های مهم مقابله با خطرات زیست محیطی عنوان کرد و بر انبوهکاری‌های متعدد در فضاهای مساعد شهری تاکید کرد.

آسیایی در این زمینه طول مسیر اتوبان غرب تبریز را بستر مناسبی برای نهالکاری و ایجاد فضای سبز شهری عنوان کرد که می‌توان با بسترسازی مناسب نسبت به ایجاد فضای سبز ۵۰ هکتاری در دو طرف این اتوبان اقدام و ریه تنفسی قابل اطمینان و جدید را برای شهر تبریز در قسمت غربی شهر که صنایع مختلف تولیدی را در خود جای داده است ایجاد کرد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز تبریز همچنین از توسعه ۴۰۰ هکتاری فضاهای سبز شهری در سال ۱۴۰۲ نیز خبر داد و افزود: ایجاد کمربند سبز غربی تبریز نیز در این راستا و برابر برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای این سازمان خواهد بود.