استاندار کرمانشاه در جمع فعالان اقتصادی و دانشگاهیان:

استاندار کرمانشاه: انگیزه و دغدغه زیادی برای تقویت تعامل صنعت و دانشگاه دارم

استاندار کرمانشاه اشتراک هوشمندانه بین صنعت و دانشگاه را در شرایط کنونی ضروری دانست و گفت: انگیزه و دغدغه زیادی برای تقویت تعامل صنعت و دانشگاه دارم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ دکتر محمد طیب صحرایی در آیین افتتاح همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در اتاق بازرگانی کرمانشاه و در جمع فعالان اقتصادی و دانشگاهیان کرمانشاه از اینکه در اولین روز کاری خود در این همایش حضور یافته بود ابراز خرسندی کرد و گفت: همراهی و دغدغه‌مندی خود را برای هدف والای این همایش اعلام می‌کنم و پیگیر برنامه‌های آن خواهم بود.

وی انسجام، اشتراک و هم‌افزایی هوشمندانه بین دو بخش صنعت و دانشگاه را در شرایط کنونی بسیار ضروری دانست.

استاندار کرمانشاه با اشاره به نسل‌های متفاوت دانشگاه از نسل اول تا چهارم، اضافه کرد: اگرچه در این زمینه جا ماندیم اما نیازی نیست حتما از نسل اول به دوم و تا انتها پیش برویم بلکه می‌توانیم با یک میانبر هوشمندانه به دانشگاه‌های نسل جدید برسیم.

صحرایی از ظرفیت‌های قابل توجه کرمانشاه در حوزه دانشگاه خصوصا دانشگاه رازی به عنوان یک دانشگاه سرآمد و افتخارآفرین یاد کرد و از صنایع خواست از ظرفیت دانشگاه رازی استفاده کنند.

وی استفاده از ظرفیت‌های کرمانشاه را برای جبران عقب‌ماندگی آزاردهنده‌ای ‌که در حوزه تعامل صنعت و دانشگاه وجود دارد ضروری دانست.

استاندار کرمانشاه به ارائه یک پیشنهاد برای کاهش فاصله بین صنعت و دانشگاه نیز پرداخت و آن ورود هوشمندانه دانشگاه و صنعت به دوره متوسطه و قبل از شکل‌گیری ذائقه، شخصیت و فرهنگ دانش‌آموزان بود تا بتوان از همین دوران آنها را با عرصه تلاش و کارآفرینی آشنا کرد.

صحرایی گفت که این کار می‌تواند جلوی تصمیم‌های غیرهدفمند و نادرست دانش‌آموزان برای انتخاب رشته را بگیرد تا بتوانند با نگاه درست‌تری برای ورود به دانشگاه و پس از آن بازار کار آماده شوند.

استاندار سپس از کرمانشاه به عنوان سرزمین سرمایه‌ها و فرصت‌های آشکار و پنهان یاد کرد و با بیان اینکه برای خدمت در این استان پر از انگیزه هستم، افزود: همه باید با جدیت فرصت‌ها و ظرفیت‌های استان را مورد توجه قرار دهیم.

صحرایی، مرز را یکی از مزیت‌های مهم کرمانشاه برشمرد و مرز مشترک با عراق برای کرمانشاه را به مزیت دریای خزر برای استان‌های گیلان و مازندران تشبیه کرد که می‌توان مجموعه‌ای از استفاده‌ها را آن داشت.