انتقاد فرماندار تایباد از عدم حضور برخی مدیران

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تایباد، فرماندار این شهرستان گفت: همه مدیران عضو جلسه شورای آموزش و پرورش موظف  هستند تا در جلسات این شورا شرکت کرده تا بتوانند در برخی از موضوعات که نیاز به خرد جمعی می باشد، تصمیم گیری لازم را داشته باشند. مهدی دونده در جلسه شورای آموزش و پرورش تایباد […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تایباد، فرماندار این شهرستان گفت: همه مدیران عضو جلسه شورای آموزش و پرورش موظف  هستند تا در جلسات این شورا شرکت کرده تا بتوانند در برخی از موضوعات که نیاز به خرد جمعی می باشد، تصمیم گیری لازم را داشته باشند.

مهدی دونده در جلسه شورای آموزش و پرورش تایباد افزود: این جلسه یکی از مهمترین جلسات سطح شهرستان می باشد و موضوعاتی که در آن تصمیم گیری می شود نقش زیادی در حوزه آموزش دانش آموزان دارد.

وی ادامه داد: این شورا باید به عنوان یک سیاستگذار شهرستانی در حوزه تعلیم و تربیت عمل کند، به موضوعات کلان بپردازد و با توجه به ظرفیت‌ها و مسائل منطقه چشم‌اندازهای خوبی را تعریف و با فازبندی مناسب در مسیر تحقق اهداف حرکت کند.

وی بیان کرد: دور از شأن این شورا است که محدود به مشکلات روزمره‌ و مباحثی شود که با مکاتبه و تعامل بین دستگاهی نیز مرتفع خواهد شد؛ قطعاً نیاز خواهد بود تا برخی از چالش‌ها به منظور هماهنگی ادارات در جلسات شورای آموزش و پرورش مطرح و حل‌وفصل شود، اما نباید کارکرد این شورا صرفاً همین باشد و تنها دستاورش حل مسائل و موضوعات حداقلی باشد.

فرماندار تایباد به نقش انجمن اولیاء و مربیان در پیشبرد برنامه های شورای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: شورای آموزش و پرورش نیازبه مشارکت خانواده ها بویژه انجمن اولیاء و مربیان، مدارس و همچنین حضور فعال اعضای آن در ارائه راهکارهای مناسب برای پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت دارد.

دونده با بیان اینکه خیرین نقش ارزنده ای در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی دارند، افزود: خیرین مدرسه ساز با مشارکت در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی همچون همیشه همراه دولت باشند.

وی در پایان گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس هستیم، نیاز است که مدیران مدارس با پایش و رصد فضاهای آموزشی به دنبال رفع مشکلات آنها باشند تا بعد از وقفه ای ۲ ساله دانش آموزان بدون دغدغه در سر کلاسهای درس خود حضور داشته باشند.

شهرستان تایباد با ۳۱ هزار دانش آموز، ۲۰۶ فضای آموزشی دارد.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری تایباد متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت با ۳۸ روستا در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.