اقدامات فرهنگی مهرماه مجموعه شهرداری شهرکرد

مدیر ارتباطات شهرداری شهرکرد گفت: شهرداری شهرکرد همکاری لازم را با دستگاه‌های متولی اجرای برنامه‌های فرهنگی به عمل آورد.

احمد مولوی با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده مجموعه شهرداری شهرکرد در مهرماه اظهارداشت: صدور پیام‌های مشترک رئیس شورای اسلامی و سرپرست شهرداری شهرکرد به مناسبت هفته دفاع مقدس، بازگشایی مدارس، هفته فراجا و مشارکت در برگزاری آیین غبارروبی گلزار مطهر شهدا و تامین ۴۰۰ شاخه گل گلایول جهت گلباران قبور مطهر شهدا یکی از این اقدامات بوده است.

وی با اشاره به برگزاری آیین تجلیل از ایثارگران مجموعه مدیریت شهری به مناسبت هفته دفاع مقدس‌افزود: بلوار رهبر و میدان ورودی دانشگاه شهرکرد جهت برگزاری آئین تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس فضاسازی شد.

مدیر ارتباطات شهرداری شهرکرد با بیان اینکه تندیس کتابخوان همزمان با بازگشایی مدارس با هزینه بالغ بر۸۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان وافع در میدان دانش ساخت و رونمایی شد، بیان کرد: نقاشی و زیباسازی دیوارهای مدارس همزمان با آغاز سال تحصیلی برای ۱۴ مدرسه در محل‌های مختلف شهر از جمله مناطق کمتربرخوردار مانند منظریه و ناحیه غرب با اعتباری بالغ بر ۲۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان انجام شد.

مولوی گفت: طراحی چاپ و نصب تابلوهای پازلی میدان معلم و چهارراه دامپزشکی و با حضور در مدارس به مناسبت بازگشایی مدارس به دانش‌اموزان گل اهداء شد.

وی تصریح کرد: فضاسازی شهری با چاپ و نصب ۲۰۰ متر بنر در سطح شهر به مناسبت رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع) و مشارکت در برگزاری مراسم سوگواری شهادت حضرت امام رضا (ع) در میدان امامزادگان دو خاتون (س) با تامین سیستم صوت، جایگاه، بنر پشت زمینه، فضاسازی محل نیز انجام شد.

مدیر ارتباطات شهرداری شهرکرد با اشاره به تجلیل از مادران سالمند در سرای سالمندان به مناسبت روز جهانی سالمندان، خاطرنشان کرد: جشن روز سالمند در پارک بانوان به مناسبت روز جهانی سالمندان با مشارکت شهرداری برگزار شد.

مولوی ادامه داد: کتاب “رسم محبت” به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی و اشاعه آداب مهربانی خرید و بین پرسنل توزیع شد.

وی با اشاره به مشارکت در برگزاری ویژه برنامه ی روز جهانی کودک بیان کرد: مشارکت در برگزاری مراسم تجمع بانوان در بیعت با رهبری و ولایت واقع در چهارراه هواپیمایی با فضاسازی و تامین داربست، جایگاه و اهدای شاخه گل رز به مدافعان امنیت انجام شد.

مدیر ارتباطات شهرداری شهرکرد با بیان اینکه فضاسازی شهری با چاپ و نصب ۱۰۰ متر بنر در سطح شهر به مناسبت گرامیداشت روز آتش‌نشان انجام شد، خاطرنشان کرد: همچنین تندیس آتش‌نشان در چهارراه آتش‌نشانی (میرآباد) با حضور نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم شهرکرد و مسئولین استانی رونمایی شد.

مولوی ادامه داد: استاندار و معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری با حضور در ایستگاه‌های آتش‌نشانی  از آتش‌نشانان تجلیل کردند و مراسمی نیز در مجتمع رفاهی لاله با حضور معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری و مسئولین استانی و انتظامی و خانواده آتش‌نشانان برگزار شد.

وی با اشاره به حضور کارکنان مجموعه مدیریت شهری در اقامه نماز با شکوه وحدت، تصریح کرد: فضاسازی شهری با چاپ و نصب ۲۰۰ متر بنر در سطح شهر به مناسبت هفته وحدت و ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) نیز انجام شد.

مولوی با بیان اینکه زیارت عاشورا در نمازخانه شهرداری شهرکرد به مناسبت شهادت امام حسن عسگری(ع)، با حضور حداکثری کارکنان شهرداری و سازمان‌های وابسته نیز برگزار شد، بیان کرد: تابلوی پازلی به مناسبت آغاز امامت امام زمان (ع) طراحی، چاپ و نصب شد.

مدیر ارتباطات شهرداری شهرکرد با بیان اینکه فضاسازی شهری با چاپ و نصب ۱۰۰ متر بنر در سطح شهر به مناسبت گرامیداشت هفته فراجا انجام شد، گفت: مدیریت شهری نیز از فرماندهی و کارکنان نیروی انتظامی استان به مناسبت گرامیداشت هفته فراجا تجلیل و با خانواده شهید قاسم فرج زاده به مناسبت هفته فراجا دیدار کرد.

مولوی گفت: مشارکت در برگزاری جشن وحدت و بیعت بانوان با ولایت در شهرکرد، دیدار و عیادت مدیران شهری از مدافعان امنیت استان و طراحی پوستر، بنر و نصب در سطح شهر با موضوع جوانی جمعیت از دیگر اقدامات فرهنگی این شهرداری بوده است.

وی گفت: در راستای فرهنگ سازی جوانی جمعیت اعمال تخفیفات در صدور پروانه ساخت و عوارض ساختمانی برای خانواده‌های دارای حداقل ۳ فرزند با سن کمتر از ۲۰ سال توسط شهرداری پیش‌بینی شده است.