به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛

افتتاح ۷ طرح تولیدی، آموزشی و عمرانی در شاهین دژ

با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی 7 طرح تولیدی، آموزشی و عمرانی در شهرستان شاهین دژ به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، مدرسه شش کلاسه مامالو با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و هفتصد و پنجاه هزار تومان با تأمین اعتبار بنیاد علوی و با نظارت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی به متراژ آموزشی ۵۰۳ مترمریع و مساحت ۱۶۰۰متر احداث شده است.

مدرسه یک کلاسه روستای خاتون آباد با ۶ زیربنا ۹۴ مترمربع و زمین ۴۰۰متربع اداره کل نوسازی که مجموعابا اعتباری به مبلغ ۹میلیارد تومان ساخته شده است.

صنایع غذایی وبسته بندی آجیل -خشکبار و حبوبات باظرفیت  تولید سالانه ۹۰۰ تن نیز با اعتبار هزینه شده ۱۶میلیارد تومان، اشتغال مستقیم ۱۶نفر و ۴۲ نفر غیرمستقیم به بهره برداری رسید.

همچنین  واحد بسته بندی آب آشامیدنی با تولید سالانه ۱۴۶۰تن آورده شخصی ۳میلیارد تومان تسهیلات دریافتی یک میلیارد تومان اشتغال مستقیم ۵ نفر اشتغال غیر مستقیم ۱۰ نفر افتتاح شد.

سه پروژه لکه گیری و روکش آسفالت جاده شاهین دژ به میاندوآب ،شاهین دژ به تکاب و روستاهای خلوت به قبانکندی مجموعا بطول ۲۷ کیلومتر و اعتبار ۴۶۰میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در آیین افتتاح کارخانه بسته بندی خشکبار و مواد غذایی با اشاره به اینکه احداث صنایع تبدیلی علاوه بر اشتغالزایی و تکمیل زنجیره تولید در شهرستان، موجب ایجاد ارزش افزوده برای تولید کننده می‌شود، افزود: واحدهای تولیدی در دولت سیزدهم رونق خوبی داشته است.

جواد کرمی اظهار کرد: حمایت از تولید و رفع موانع آن یکی از اولویت‌های اصلی دولت بوده که یک روز از هفته در استان به طور کلی به این موضوع اختصاص یافته است.

کارخانه فرآوری صنایع غذایی و بسته بندی و سورتینگ در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و زیربنای یک هزار و ۳۰۰ مترمربع شامل سالن های بسته بندی و تولید و فضاهای جانبی با صرف هزینه‌ای بیش از ۱۰ میلیارد ریال بدون استفاده از تسهیلات بانکی و از محل آورده سرمایه گذاران به بهره برداری رسید.