مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان خبر داد:

استقرار اتوبوس فرماندهی عملیات آتش‌نشانی برای اولین‌بار در باغ فدک

مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: اتوبوس فرماندهی مجهز به بی‌سیم‌های امداد و دیجیتال، سیستم حضور و غیاب کارکنان، دوربین‌های مداربسته و میز کنفرانس برای زمان بحران و یک دستگاه اطفائیه سبک برای اولین بار در باغ فدک مستقر شده است.

به گزارش شهرداران، به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، ابراهیم مطلبی اظهار کرد: هر شب ۱۰۰ تا ۱۵۰ نیروی آتش‌نشان با ۵۰ دستگاه خاموش‌کننده در بین چادرهای باغ فدک حرکت می‌کنند تا در صورت وقوع حادثه، با کم‌ترین فوت وقت به محل حادثه برسند.

او افزود: با دستگاهی به نام ترمومتر حرارت داخل چادر را تشخیص می‌دهیم که اگر حرارت داخل نسبت به بیرون تفاوت زیادی داشته باشد، مشخص می‌شود که وسیله گرمایشی در چادر روشن است و در صورت لزوم خاموش می‌شود.

مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان خاطرنشان کرد: یک دستگاه اطفائیه سبک، یک دستگاه پیشرو مجهز به پمپ آب، ادوات خاموش‌کننده و تجهیزات اطفای حریق و امداد و اتوبوس فرماندهی مجهز به بی‌سیم‌های امداد و دیجیتال، سیستم حضور و غیاب کارکنان، دوربین‌های مداربسته و میز کنفرانس برای زمان بحران که امسال اضافه شده است، از جمله تجهیزات مستقر شده در مجموعه باغ فدک است.

او با اشاره کانکس‌های مستقر شده در باغ فدک اضافه کرد: پشتیبانی انفورماتیک، البسه حریق، کپسول آتش‌نشانی، دستگاه ترمومتر و بی‌سیم‌ها در این کانکس‌ها انجام می‌شود.

مطلبی اضافه کرد: دو دستگاه موتور سیکلت مجهز به AFT (خاموش‌کننده کف سیار) برای خاموش کردن حریق‌هایی همچون خودرو و کپسول‌های اکسیژن برای انجام امدادهای اولیه نیز در باغ فدک مهیا شده است.