استفاده از ظرفیت دستگاه‌های دولتی برای تغییر فضای شهری قم

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، علی فردوسی در جلسه کمیته فضاسازی و تبلیغات محیطی کنگره ملی شهدای استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک تکلیف عمومی است اظهار داشت: باید از ظرفیت دستگاه‌های دولتی برای تغییر فضای شهری به سمت فضای کنگره ملی شهدای استان قم استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه تنها یک ماه تا برگزاری کنگره ملی شهدای استان فاصله داریم، عنوان کرد: باید بسیار جدی و با سرعت ورود کنیم و در این مسیر باید تمام دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی پای‌کار بیایند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم با بیان اینکه نباید تمام فعالیت را به فضای مجازی محدود و فضای واقعی جامعه را رها کنیم گفت: فضای غالب در جامعه باید زمینه‌ساز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد .

وی با تأکید بر اینکه باید برنامه منظمی در راستای فضاسازی شهر با محوریت کنگره ملی شهدای تدوین شود، تصریح کرد: موضوع فضاسازی توسط ادارات نباید تنها به داخل ادارات محدود شود و هدف ما این است که فضای شهری به سمت کنگره ملی شهدای استان تغییر کند.

فردوسی افزود: شعار محوری در تبلیغات «قم سرآمد شهادت و سرافرازی» است و همه باید بر محور این شعار برنامه‌ریزی کنند.

وی با بیان اینکه نباید در حین اجرای این برنامه‌ها اخلالی در خدمت‌رسانی به مردم ایجاد شود، ابراز کرد:حضور در گلزارهای شهدا و یا برنامه‌های جمعی ویژه بزرگداشت شهدا نباید به نحوی باشد که خدمت‌رسانی به مردم ترک شود که خود شهدا هم راضی نیستند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم با تأکید بر ضرورت استفاده از وصیت‌نامه شهدا در تبلیغات و تبیین این وصیت‌نامه‌ها گفت: متأسفانه تربیت نسل جوان را به فضای مجازی سپرده‌ایم و در این فضا جوانان و نوجوانان با سیره و عمل شهدا بیگانه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه می‌توان مسابقات و جشنواره‌های متعددی با عنوان شهدا برگزار کرد، عنوان کرد: همچنین اگر اداره‌ای دیوار مناسبی دارد می‌تواند با هماهنگی با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم اقدام به دیوارنگاری کند.

فردوسی با بیان اینکه ادارات باید برای فرزندان کارکنان خود برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشند، خاطرنشان کرد: نوجوانان و جوانان مهم‌ترین مخاطب برنامه‌های فرهنگی ما خواهند بود و باید متناسب با ذائقه این نسل باشد.

وی بهره‌مندی از ظرفیت خانه موزه شهید زین‌الدین، غبارروبی و عطرافشانی گلزارهای شهدا و قرائت بخشی از وصیت‌نامه شهیدان در ابتدای جلسات اداری را از برنامه‌های مصداقی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد و افزود: باید ادارات رسانه‌ای کردن فعالیت‌های خود را یک الزام تلقی کنند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم با اشاره به اینکه باید گزارش اقدامات انجام‌شده تا ۳۰ آبان ماه اعلام شود، بیان کرد: نام دستگاه‌های فعال و غیرفعال در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جلسه شورای اداری استان اعلام خواهد شد.