استفاده از توان علمی دانشگاه تبریز برای بهبود کیفیت فضای سبز شهری

در نشست مشترک مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز با ریاست دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز، راهکارهای استفاده از ظرفیت و توان علمی این دانشگاه برای رفع نارسایی‌ها و کمبودها و نیز کیفی سازی هر چه بیشتر وضعیت فضاهای سبز شهری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شهریار، اکبر امجدی مدیرعامل این سازمان در ابتدای نشست با اشاره به اینکه برای ارائه خدمات بهتر به همشهریان عزیز مرزبندی اداری و سیستمی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: برای رفع نارسایی‌ها و کمبودها و نیز افزایش سطح کیفی و کمی فضاهای سبز شهری دست‌ یاری و همکاری به سوی اساتید و کارشناسان این حوزه دراز می‌کنیم تا با استفاده از پتانسیل و ظرفیت علمی دانشگاهیان به اهداف عالی سازمانی در حوزه سیما، منظر و فضای سبز شهری نائل شویم.

وی در این زمینه لزوم تهیه اطلس خاک تبریز را مورد تاکید قرار داد و افزود: تغذیه علمی و مناسب گیاهی از بخش‌های مغفول مانده حوزه فضای سبز شهری است که در این زمینه لازم است با همیاری و مساعدت همدیگر مطالعات جامع خاک در مناطق مختلف سطح شهر را به عمل آوریم.

امجدی همچنین لزوم تغییر الگوی کشت در تبریز را نیز متذکر و تهیه تیم‌های کارشناسی مشترک در این زمینه را مورد تاکید قرار داد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز از احداث باغ گل‌های تبریز خبر داد و در این زمینه خواستار مشارکت و همیاری گروه طراحی و فضای سبز دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز شد.

در ادامه این نشست جلیل شفق رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز نیز طی سخنانی با اشاره به وجود توان علمی خوب این دانشکده و عضویت ۱۲۰ نفر در هئیت علمی آن، آمادگی خود و گروه طراحی و فضای سبز این دانشکده را برای همکاری بیشتر فیمابین و حل دغدغه‌ها و مشکلات مطرح شده توسط اکبر امجدی، اعلام کرد.