از کمبود مدرسه در نقاط مختلف شهر تا مهاجرت بی‌رویه به مدارس شهرکرد

رئیس اداره بودجه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: سقف کلاس‌ها به دلیل مهاجرت بی‌رویه به شهرکرد باعث شده است به حدود ۳۷ نفر برسد و زیرساخت‌ها از ابتدا در شهر تعریف نشده است

مهدی توکلی در یکصد و سی‌و‌سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه نگاه به آموزش و پرورش یک نگاه هم افزایی است و همه ما از دل این نهاد پرورش یافته‌ایم، اظهارداشت: نگاه ما باید یک نگاه متعادل و محوری باشد با بتوانیم مشکلات را در آموزش و پرورش رفع کنیم.

رئیس اداره بودجه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به کمبود مدرسه در شهر گفت: در منظریه ۴ مدرسه، بروم پهنه ۳ مدرسه و میرآباد شرقی ۲ مدرسه کم داریم و همین امر موجب شده تا دانش‌آموزان به داخل شهر بیایند و گره‌های ترافیکی ایجاد شود.

توکلی خاطرنشان کرد: سقف کلاس‌ها به دلیل مهاجرت بی‌رویه به شهرکرد باعث شده است به حدود۳۷ نفر برسد و زیرساخت‌ها از ابتدا در شهر تعریف نشده است.

رئیس اداره بودجه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به عدم قرارگیری فضاهای آموزشی مناسب در آموزش و پرورش بیان کرد: در طرح جامع باید فضاهای آموزشی به درستی دیده شود تا در آینده دچار مشکل نشویم.

وی با بیان اینکه در سطح شهر مدارس زیاد داریم اما نمی‌توانیم استفاده کنیم، گفت: آموزش و پرورش شاید بودجه زیادی داشته باشد اما قریب به ۹۹ درصد آن بودجه پرسنلی است و یک درصد آن برای هزینه عمرانی و جاری است و برای آموزش و پرورش کافی نیست.

وی افزود: باید از ظرفیت خیرین برای بازسازی و توسعه شهر استفاده شود اما خیرین در همه مدارس حاضر به همکاری نیستند.