فرماندار همدان:

از رویکرد دولت سیزدهم در بخش مسکن نباید غافل شد

محمد علی محمدی در کارگروه امور زیربنایی و مسکن شهرستان همدان گفت : مسکن دغدغه جدی بسیاری از مردم است که بارها توسط مسئولان نظام مورد تاکید قرار گرفته و از رویکرد دولت سیزدهم در بخش مسکن نباید غافل شد.

وی با تاکید بر ضرورت شتاب بخشیدن در پیشبرد طرح های دولت در بخش مسکن افزود : در همدان مدتهاست تولید زمین نداشتیم، همچنین بازنگری طرح جامع شهر به سرانجام نرسیده وضروری است با الحاق زمین این قفل هر چه سریعتر بازشود.
فرماندار شهرستان همدان اضافه کرد : متقاضیان ثبت نام شده در طرح نهضت ملی مسکن باید قبل از مرحله تخصیص زمین غربالگری شوند تا زمین مورد نیاز برای تعیین تکلیف متقاضیان واجد شرایط به اندازه کافی تامین و این طرح متناسب با تعداد متقاضیان پیش برود.

محمدی با اشاره به آمار قابل توجه مسکن های روستایی در معرض آسیب بلایای طبیعی در سطح بخش شراء تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در سطح بخش شراء نیاز به مقاوم سازی دارد که لازم است بنیاد مسکن در این بخش بیشتر تلاش کند.
مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان نیز در این جلسه از مقاوم سازی ۵۲ درصد مسکن های روستایی سطح شهرستان همدان خبر داد و اظهار کرد : حدود ۲۷ هزار واحد مسکن روستایی در سطح شهرستان همدان داریم که ۱۵ هزار ۸۵۸ واحد نیازمند مقاوم سازی است .
مسعود رضایی افزود : تا کنون ۶۵ درصد واحدهای مسکونی آسیب پذیر در سطح بخش مرکزی و ۳۲ درصد در سطح بخش شراء با برخورداری از تسهیلات مقاوم سازی شده اند.
برابر گزارش متولیان مسکن استان در این جلسه ۵۹ هزار و ۵۵۳ متقاضی مسکن شهر همدان در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که برابر بررسی بعمل آمده تا کنون ۲۷ هزار و ۴۸۸ متقاضی واجد شرایط هستند.