معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت:

از به‌کارگیری ۱۶ بانوی آتش‌نشان تا تفکیک پسماند خشک و تر در سال ۱۴۰۲

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: افتتاح ۱۵۰۰ هکتار کمربند سبز و ۲ مرکز MRF برای مدیریت پسماند از دستاوردهای سال ۱۴۰۱ معاونت خدمات شهری است.

به گزارش شهرداران، سال ۱۴۰۱، سال پر فراز و نشیبی برای تهرانی‌ها و برخی کارکنان شهرداری تهران به ویژه حوزه خدمات شهری بود. از سیل امامزاده داوود گرفته تا آتش سوزی ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار که باعث شهادت یکی از بهترین آتش‌نشانان پایتخت شد. حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران همچنان امیدوار است تا پروژه تفکیک زباله از مبدا در سال ۱۴۰۲ در شهر تهران اجرایی شود و البته یک خبر خوب هم داشت. اینکه بالاخره تیم بانوان آتش‌نشان در سازمان آتش نشانی شهر تهران تشکیل شده و در سال آینده این گروه بعد از تایید نهایی کار خود را شروع می‌کنند. آنچه می‌خوانید گفت‌وگوی صمیمی و عیدانه‌ با حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران است.

تبریک عیدانه خودتان را خطاب به همکاران حوزه خدمات شهری عنوان کنید.
عرض سلام و خداقوت دارم خدمت تمام همکارانم در شهرداری تهران که سال ۱۴۰۱ به واسطه زحمت و تلاش همکارانم به ویژه در حوزه خدمات شهری سپری شد. با افتخار و عشق از همکارانم در حوزه خدمات شهری که سال پر کار و پر تلاشی را سپری کردند، قدردانی می‌کنم و با افتخار دست زحمت‌کش تک تک همکارانم را می‌بوسم. سال نو و بهار قرآن را تبریک و تهنیت می‌گویم. امیدوارم سالی آکنده با توفیق و خدمت برای مردم داشته باشیم.

همیشه عید یادآور خاطرات شیرین و دلنشینی است. جنب و جوشی که برای استقبال از عید نوروز در شهر انجام می‌شود، شما را یاد چه خاطراتی می‌اندازد؟
یکی از خاطراتی که معمولا افراد دارند، تخم‌مرغ‌های رنگی قرمز و زرد است که قدیم‌ها با رنگ‌های سنتی رنگ می‌شد و مهم‌تر از همه اینکه، هدیه بچه‌ها با این تخم‌مرغ‌های رنگی همراه بود؛ واقعا خاطرات زیبایی است که به یادم می‌آید. امسال از نزدیک شاهد بودم که همکارانم در سازمان زیباسازی مانند سال‌های گذشته در تهران خلاقیتی به خرج دادند و با دعوت از هنرمندان پایتخت و سایر شهرها، ۴۳۰ نماد تخم‌مرغ نقاشی شد که هر کدام یک هنر مستقل است و شبیه به هم نیست. این صحنه خاطرات دوران کودکی را به یادم آورد.