اراک دومین شهر موفق کشور در تفکیک پسماند از مبدأ شد

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: اراک دومین شهر موفق کشور در تفکیک پسماند از مبدأ شناخته شد.

به گزارش شهرداران، به نقل از روابط عمومی شهرداری اراک ، مهدی فدوی با بیان اینکه اراک دومین شهر موفق کشور در تفکیک پسماند از مبدأ شناخته شد، اظهار کرد: دلیل اصلی این مهم همکاری شهروندان اراکی در تفکیک از مبدأ پسماندهای خشک و حمایت آن‌ها از محیط زیست است.

وی افزود: سامانه هوشمند جمع‌آوری پسماندهای خشک شهری خردادماه سال گذشته فعالیت خود در شهر اراک را آغاز کرد و در این مدت تاکنون ۸۲۰ تن پسماند خشک جمع‌آوری و به همین اندازه نیز از دفع پسماند و ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی جلوگیری به عمل آمده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: در حال حاضر میانگین جمع‌آوری پسماندهای خشک توسط اپلیکیشن با همراهی شهروندان حدود ۲۰ تُن در هفته است و همین امر نشان‌دهنده شکستن رکوردهای تفکیک از مبدأ در شهر اراک و سپس در سطح کشور است.

فدوی گفت: ۱۵ هزار و ۲۹۰ خانواده اراکی با استقبال شهروندان از فعالیت سامانه جمع‌آوری و خرید پسماندهای خشک به جمع حامیان محیط زیست و تفکیک‌کنندگان پسماند خانگی پیوستند.

وی، تغییر در نرخ‌گذاری قیمت خرید پسماند خشک در اپلیکیشن اکو را دارای اولویت دانست و خاطرنشان کرد: بعد از یک سال فعالیت این اپلیکیشن و تورم قیمتی برخی اقلام مرتبط با پسماندهای خشک این نیاز احساس شده که باید نرخ‌گذاری جدیدی برای خرید پسماندهای خشک انجام شود، بنابراین کمیته‌ای برای پیگیری این مهم در سازمان مدیریت پسماند تشکیل شده که با همکاری کارشناسان دادگستری، موضوع قیمت‌گذاری جدید را پیگیری می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: فروش پسماندهای خشک ‌توسط خانوارهای اراکی اولویت اصلی حمایت از طرح تفکیک از مبدأ شهرداری نیست بلکه فرهنگ‌سازی برای تفکیک پسماند از مبدأ و توجه بیشتر به محیط زیست و کاهش دفن پسماند در طبیعت است.