ارائه خدمات همه جانبه به جامعه عشایری

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام بیان کرد: خدمات همه جانبه به جامعه عشایری صورت گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، محمدسبحان حسنی، معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام، پیش از ظهر امروز سه شنبه ۳ آبان ماه در جلسه هماهنگی کوچ پاییزه استان ایلام که بصورت ویدیو کنفرانس با مدیران کل امور عشایری استان های همجوار برگزار شد، با اشاره به نقش جامعه عشایری در حراست از مرزها و انقلاب اسلامی گفت: عشایر جامعه‌ای خودکفا و خوداتکا بوده که مجاهدانه در حال تولید هستند.
وی خواستار پیگیری و رفع مشکلات جامعه عشایری استان ایلام شد و اظهار کرد: بخش مهمی از تولید و خوداتکانی کشور متعلق به تلاشگران جامعه عشایری استان ایلام است.
حسنی کمبود نهاده های دامی را از جمله نیازهای اساسی جامعه عشایری استان ایلام عنوان کرد و افزود: اولویت اصلی عشایر استان ایلام، تأمین نهاده‌های دامی است که با توجه به خشکسالی و کمبود بارش و به دنبال آن کمبود علوفه، ساماندهی و مدیریت کوچ عشایر بایستی در اولویت‌ قرار گیرد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام خاطرنشان کرد: در سال جاری باتوجه به کاهش شدید بارندگی، افزایش دما، تدام خشکسالی و به تبع آن کاهش رویش گیاهان مرتعی، ضروری است تا از کوچ زودهنگام عشایر به مراتع ممانعت شود.
وی با تأکید بر ارائه خدمات همه جانبه به جامعه عشایران استان گفت: امید است با اجرایی شدن مصوبات جلسات و پیگیری‌های دستگاه‌های اجرایی بتوانیم کمک موثری به عشایران عزیز داشته باشیم و بخشی از نیازهای آنان را برطرف کنیم.