رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای شهر اصفهان خبر داد:

اختصاص بودجه ۷ هزار میلیارد تومانی برای متروی اصفهان

رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: درباره افزایش ۳۰ برابری بیمه تأمین اجتماعی کارگران ساختمانی در صدور پروانه ساختمانی سال‌جاری باید تجدیدنظر شود؛ البته در حال حاضر لایحه دوفوریتی برای اصلاح آن در دستور کار مجلس است و تا حدود دو هفته آینده این مشکل رفع خواهد شد.

به گزارش شهرداران، عباس حاج‌رسولی‌ها اظهار کرد: در کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان، چند لایحه آزادسازی برای رینگ چهارم مصوب شده است تا این پروژه هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی شورای ششم اصفهان پیگیر اصلاح قانون بیمه‌های ساختمانی در سال‌جاری است، افزود: بر اساس آئین‌نامه جدید بیمه کارگران ساختمانی، قبل از صدور پروانه ساخت به ازای هر مترمربع، معادل چهار درصد حداقل دستمزد ماهانه حقوق یک کارگر به عنوان حق بیمه کارگران از کسانی که قصد ساخت‌وساز داشته باشند، دریافت می‌شود که این محاسبه جدید، بار مالی ۱۲ هزار تومانی برای هر متر ساخت‌وساز به سازنده‌ها تحمیل می‌کند.

رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: هزینه بیمه تا قبل از اجرای این آئین نامه، متری ۳۰۰ تومان بود اما در حال حاضر افزایش سهم سازنده‌ها در پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی، تأثیر منفی در بازار مسکن خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه افزایش هزینه بیمه پروانه ساختمانی خطر افزایش ساخت‌وساز غیرمجاز را به همراه دارد، گفت: درباره افزایش ۳۰ برابری بیمه تأمین اجتماعی کارگران ساختمانی در صدور پروانه ساختمانی سال‌جاری باید تجدیدنظر شود؛ البته در حال حاضر لایحه دوفوریتی برای اصلاح آن در دستور کار مجلس شورای اسلامی است و تا حدود دو هفته آینده این مشکل رفع خواهد شد.

حاج‌رسولی‌ها با اشاره به احداث خط دو متروی اصفهان اظهار کرد: با توجه به فعالیت عمرانی برای تکمیل خطوط متروی اصفهان، ممکن است عارضه‌هایی در بعضی نقاط شهر وجود داشته باشد که امیدواریم تا دو سال آینده با تکمیل خط دو، این نقاط حذف شود.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری حدود هفت هزار میلیارد تومان بودجه برای متروی اصفهان در نظر گرفته شده است، افزود: فاز نخست خط دو متروی این کلانشهر سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و پروژه رینگ چهارم نیز تا اوایل سال آینده بهره‌برداری خواهد شد.