احیای بافت فرسوده شهری با مشارکت شهرداری سمنان و بانک مسکن

شهردار سمنان از احیای بافت فرسوده شهری با مشارکت شهرداری سمنان و بانک مسکن خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات وامور بین الملل شهرداری سمنان، در راستای توسعه و گسترش تعاملات سازمانی و همچنین ارتقای همکاری میان شهرداری سمنان و بانک مسکن، سیدعلی مرتضی نژاد شهردار سمنان با مدیر شعب بانک مسکن استان سمنان در خصوص تسهیلات بافت فرسوده دیدار و گفتگو کردند.مرتضی نژاد با بیان اینکه تخفیف و امتیازات برای صدور پروانه در بافت فرسوده از موارد تشویقی شهرداری برای احیای بافت فرسوده می باشد تاکید کرد: ما باید با آگاهی و اطلاع رسانی به مردم استان از خدمات ویژه بانک مسکن برای احیای بافت فرسوده، ساکنین بافت را ترغیب به نوسازی نماییم و به همین منظور لازم است نسبت به برگزاری جلسه کارشناسی میان بانک مسکن و دفتر کارگزاری شهرداری جهت احیای بافت فرسوده اقدام گردد.

شهردار سمنان از پیگیری امور و همکاری مدیریت و شعب بانک مسکن با مجموعه شهرداری تشکر نمود و بیان داشت: با ارتقای تعامل و همکاری های دو جانبه اقدامات سازنده در جهت رونق شهر و ایجاد اشتغال انجام خواهد شد.

خاکساری ضمن اشاره به اهداف مشترک بانک مسکن و شهرداری در حوزه ساخت و ساز عنوان کرد: بانک مسکن، استعلام وضعیت ملک از شهرداری ها را برای انواع تسهیلات پرداختی الزام نموده که همین امر موجبات وصول کارمزد و ایجاد درآمد برای شهرداری ها را فراهم می نماید.

وی عنوان کرد: در مقابل انتظار می رود شهرداری، پیمانکاران خود را جهت صدور انواع ضمانتنامه به بانک مسکن معرفی نمایند که در این راستا لازم است با بررسی زوایای مختلف همکاری، تفاهم و توافقاتی فیمابین صورت پذیرد.

مدیر شعب بانک مسکن استان سمنان با اشاره به اقدامات سازنده بانک در جهت رونق شهر و احیای بافت فرسوده گفت: شرایط پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در منطقه بافت فرسوده و همچنین کاهش ۱/۵درصدی نرخ تسهیلات مسکن و مدت زمان تقسیط تسهیلات از ۱۲ به ۱۵ سال، پرداخت و آمادگی خود را برای هر گونه همکاری با شهرداری و سازمان های زیرمجموعه اعلام نموده است.

در این جلسه در خصوص ورود شرکت سرمایه گذاری مسکن به حوزه مشارکت پروژه های شهرداری بویژه جهت بازآفرینی و نوسازی بافت فرسوده شهر سمنان هماهنگی هایی صورت پذیرفت.