احداث پارک‌های ویژه بانوان در مناطق پنجگانه – لزوم تحول در حوزه فضای سبز شهر

سید امیر حسین علوی شهردار رشت ضمن تاکید بر لزوم تحول در حوزه فضای سبز شهر، گفت: مناطق پنجگانه احداث پارک‌های ویژه بانوان را در اولویت قرار دهند.

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت – سید امیر حسین علوی شهردار رشت، جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ در جلسه ای که با حضور مدیران مناطق و دیگر مدیران شهری در سازمان سیما، منظر و فضای سبز برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت کیفی و کمی فضای سبز شهر رشت، زیبنده این شهر نیست و لازم است با تغییر روشها و با رویکرد تحول در جهت بهبود این وضعیت گامهای اساسی برداشته شود.

شهردار رشت ایجاد پارک‌های ویژه بانوان در سطح مناطق پنجگانه با اولویت محله‌های کمتر برخوردار را ضروری ذکر کرد و یادآور شد: انتظار داریم که مدیران مناطق و سازمان سیما، منظر هر چه سریعتر نسبت به انجام مطالعات، جانمایی و احداث این پارکها اقدام نمایند.

سید امیر حسین علوی در مورد فضای سبز سطح شهر هم تاکیداتی نسبت به مدیران مناطق و سازمان سیما و منظر داشت و تصریح کرد: در کاشت گلها و گیاهان باید از گونه‌های باکیفیت‌تر با ماندگاری بالا استفاده گردد تا چهره شهر عوض گردد و با این کار شهر بانشاط شود و شهروندان نیز از اقدامات انجام گرفته رضایت داشته باشند.

وی در این جلسه در خصوص حاشیه رودخانه‌های سطح شهر که در تصرف دستگاه‌های دولتی و شبه دولتی قرار دارند هم دستوراتی صادر و تاکید کرد با انجام مطالعات لازم برای ایجاد پارک، پیش‌بینی اعتبارات آن در بودجه سال آینده لحاظ گردد.

گفتنی است در این جلسه هر یک از مدیران مناطق و رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری به ارائه پیشنهادات و نظرات در خصوص تغییر چهره شهر، جانمایی جهت احداث پارک و کاشت گیاهان مناسب در میادین پرداختند.

در پایان این جلسه نیز شهردار رشت به همراه مدیران شهرداری رشت در راستای جانمایی احداث پارک‌های جدید، بازدیدی از مناطق بعمل آورد.