معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان خبر داد:

اجرای طرح «نفر بعدی نباشیم» در جایگاه‌های پمپ بنزین شهر

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: طرح نمایش تصادفات موتورسیکلت سواران بر روی نمایشگر با هدف تذکر به رعایت قوانین به راکبان در هنگام رانندگی، با عنوان «نفر بعدی نباشیم» از سوی این معاونت در دست اجراست.

به گزارش شهرداران، به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حسین حق‌شناس با اشاره به آمار نگران کننده تصادفات موتورسواران در شهر گفت: واحد آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک نسبت به طراحی و نصب نمایشگرهایی با شعار «نفر بعدی نباشیم» در جایگاه‌های سوخت موتورسیکلت به صورت نمونه اقدام کرده و به نمایش حوادثی که توسط موتورسیکلت سواران رخ داده است، می‌پردازد.

او افزود: از طریق تحقیقات میدانی و نظرسنجی از موتورسواران دریافتیم که عبور از چراغ قرمز، عدم استفاده از کلاه ایمنی و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از مهم ترین عوامل بروز تصادفات است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان تأکید کرد: اجرای این طرح در یک بازه زمانی ۱۵ روزه برنامه‌ریزی شده است، اما موتورسواران علاوه بر همکاری خوب در تکمیل فرم‌های این نظرسنجی، درخواست تکرار اجرای طرح را در سایر جایگاه‌های سوخت‌رسانی داشتند.

او با بیان اینکه نخستین نمایشگر در جایگاه سوخت ابن‌سینا نصب شده است، اظهار کرد: با توجه به استقبال شهروندان از این طرح، نمایشگرهایی با کیفیت مناسب برای فضاهای باز خریداری و به‌زودی در دیگر جایگاه‌های سوخت نصب خواهد شد.

او اضافه کرد: طرح «نفر بعدی نباشیم» در شورای ترافیک استان ارائه و مورد استقبال مسئولان ترافیک و پلیس راهور قرار گرفت و مقرر شد با حمایت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و صدا و سیما توسعه پیدا کند و در مراحل بعدی در سایر شهرستان‌های استان هم اجرایی شود.