ابلاغ فهرست بهای فضای سبز تهیه شده در مشهد به دستگاه‌های اجرایی کشور

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از ابلاغ فهرست بهای فضای سبز تهیه شده با همکاری ویژه کارشناسان فضای سبز شهرداری مشهد در تعامل با سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، بخش خصوصی و سایر کلانشهرها به کلیه دستگاه های اجرایی، مهندسان مشاور و پیمانکاران از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد.

“علی نجفی” با بیان این خبر اظهار کرد: فهرست های بهای واحد پایه یکی از مهم ترین اسناد مهم در چرخه ساخت و بهره برداری هستند که تهیه، تدوین و ابلاغ آنها در رشته های مختلف با هدف هماهنگی بین عوامل اجرایی طرح ها و ایجاد یکنواختی در برآورد هزینه های اجرای پروژه ها به کار می رود.

وی ادامه داد: در میان گستره متنوع رشته ها، موضوع فضای سبز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به همین منظور با هدف وحدت رویه و ایجاد یکپارچگی در سراسر کشور فهرست بهای فضای سبز تهیه شده در شهرداری مشهد به عنوان الگویی کامل انتخاب و پس از تهیه و تدوین توسط سازمان برنامه و بودجه به کل کشور ابلاغ گردیده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: این فهرست بها در ۲۸ فصل تدوین شده و کلیه مباحث مرتبط با فضای سبز و تاسیسات و مستحدثات مرتبط شامل احداث، نگهداری، تامین نهاده ها، احداث باغ بام و… را پوشش میدهد.

نجفی در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه طی سال های اخیر حوزه فضای سبز در شهر مشهد یکی از پیشروترین حوزه ها در سراسر کشور بوده است، تهیه و تدوین این الگوی کامل و جامع با محوریت کارشناسان و خبرگان فضای سبز شهرداری مشهد، راهبری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و همراهی دفاتر فنی استانداری، شهرداری های کلانشهرها و بخش خصوصی انجام شده است.