ابلاغ تقویم باغبانی به کلیه مناطق شهر مشهد

مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد، از ابلاغ تقویم باغبانی تابستانه شهر مشهد به مناطق سیزده گانه، با هدف نگهداری و حفاظت از فضای سبز شهری خبر داد.

به گزارش شهرداران، “سید علی اکبر انتظام” با بیان این خبر، اظهار کرد: باتوجه به اهمیت نگهداری فضای سبز احداث شده در شهر مشهد و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، تقویم اجرایی فعالیت‌های باغبانی شهر به صورت فصلی به مناطق شهری ابلاغ می شود تا براساس این تقویم اجرایی، اقدامات حفاظتی و نگهداری فضای سبز به صورت منظم، تخصصی و با ساختاری یکپارچه برای کل شهر مشهد صورت پذیرد.

وی ادامه داد: تقویم باغبانی تابستانه در ۳۸ بند تخصصی تنظیم شده و اقداماتی نظیر واکاری گونه های گیاهی، هرس فرم دهی، کاشت گل های فصلی، آبیاری منظم و… در آن مورد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری تهران در پایان خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه به طور معمول در تابستان بروز و ظهور آفاتی نظیر کرم سفید ریشه خوار و سوسک های چوب خوار در سطح فضای سبز بیشتر از زمان های دیگر مشاهده می شود، در همین راستا در تقویم باغبانی تابستانه ، مبارزه با آفات بیماری زا یکی از اصلی ترین اقدامات برنامه ریزی شده خواهد بود.