آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافق یزد

دادستان عمومی و انقلاب استان یزد در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی بافق گفت: شبهه افکنی و بی اعتمادی راهبرد اصلی دشمن در جریانات اخیر کشور است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافق با حضور حدادزاده دادستان یزد، صمیمی فرماندار بافق و جمعی از مسئولین قضائی و ادارات شهرستان در فرمانداری بافق برگزار شد.

فرماندار بافق در ابتدای این مراسم ضمن قدردانی از زحمات بهارلوئی دادستان سابق شهرستان گفت: موضوع عدالت که جز آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران است شاید در شهرستان بافق بعضا دچار مشکل بوده و روش صحیحی برای مطالبات مشکلات اتفاق نیفتاده و یک تصویری در بعضی از تصمیم گیران در مرکز استان یا کشور به ناصواب شکل که مردم بافق زیاده خواه هستند که این تصمیمات ظلمی در حق مردم شهرستان است.

محمدعلی صمیمی افزود: با توجه به ظرفیت هایی که شهرستان بافق دارد و خود منشا توسعه شهرهای دیگر بوده ولی متاسفانه شهرستان به جایگاه و قابلیتی که باید داشته باشد نرسیده و دلایلی دارد که باید برسی شود. مردم بافق مردمی ولایتمداروهمراه نظام هستند و در قضایای اخیر کمترین مشکل را در شهرستان علیرغم اینکه فضای مجازی در این شهر قوی است داشتیم و این نشان می دهد که مردم پای نظام ایستاده اند.

وی تصریح کرد: بافق شهری با قشرکارگری است و اگر یک کارگر هم صحبت یا مشکلی داشته باشد مسئولین باید با نهایت احترام صحبت ها و مشکلات وی را تا جایی که در چارچوب قانون است گوش داد.

چمران بهارلوئی دادستان سابق عمومی و انقلاب بافق در این مراسم ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی اظهارداشت: نیروی انتظامی نباید در این موقعیت تضعیف شوند، این حافظان امنیت شبانه روز در حالی که باید در کنار خانواده خود باشند در حال تامین امنیت مردم هستند.

وی بیان داشت: بنیان و تکون یک جامعه به انسان و انسان های آن جامعه بستگی دارد اما تکامل انسان به یک سری ارزش ها، ویژگی ها و اوصافی است که گاهی این ارزش ها انسان دوستانه و گاهی ارزش های اخلاقی و اعتقادی و در چارچوب قانون است.

دادستان سابق بافق به پرونده ای ورودی و خاتمه به دادگستری شهرستان در این سه سال اشاره و بیان داشت: در سه سال اخیر بیش از ۱۱ هزار پرونده وارد دادسرا که ۱۲ هزار پرونده را مختومه کردیم. در حوزه انفال و اراضی نیز بیش از ۵۰ هکتار از اراضی رفع تصرف و یا در شرف رفع تصرف است .

دادستان عمومی و انقلاب بافق خاطرنشان کرد: در موضوع حوادث اخیر برخورد با مخلین و مسببین سلب ارامش و اسایش مردم در دستور کار دادستانی شهرستان قرار دارد همچنین برخورد و مبارزه با فساد اداری واحقاق حقوق بیت المال و حقوق عامه را  پیگیر خواهیم شد.

رحمان مزیدی افزود: در موضع فساد اداری باید با کمک نهادهای امنیتی پیشگیری های لازم انجام شود. برخورد با تعدی کنندگان اراضی ملی و پیشگیری از جرم از اولویت و اهداف سند تحول توسعه قوه قضائیه هست که باید به صورت کاربردی تر اقدام کنیم.

حدادازاده دادستان عمومی و انقلاب استان یزد ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: این ایام روزهای زحمات بیشتر حافظان امنیت است و دشمن با تمام قوا در جهت تضعیف این نیروی سلحشور و مقتدرگام برداشت اما با حمایت مردم شاهد اقتدار بیشتر در فراجا خواهیم بود. امروزبه وضوح دیدیم که دشمن تضعیف امنیت کشور و تضعیف انگیزه و روحیه نیروهای نظامی و انتظامی را در دستور کار قرار داده و همه ما باید در مقابل این توطئه بایستیم.

وی به پیشگیری به عنوان رویکرد اصلی در قوه قضائیه اشاره و خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی در قوه قضائیه پیشگیری است، ما در حوزه جرائم و آسیب های اجتماعی جز پیشگیری چاره ای نداریم و باید از طریق پیشگیری های اجتماعی و رشد مدار یعنی  از طریق آموزش و اگاه سازی عمومی، استفاده ازظرفیت های  نخبگانی و محلی و تمرکز بر فرایند رشد دانش اموزان و کودکان ونوجوانان بتوانیم زمینه های ارتکاب جرم را در افراد کاهش دهیم.

این مقام قضائی استان تصریح کرد: امروز همه همت ما باید در دستگاه های مختلف به خصوص اموزش و پروش و اموزش عالی معطوف به این قسم باشد و مجموعه دادگستری و دادستانی هم این اقدامات پیشگیرانه را از دستگاهها مطالبه کنند. اگر برای امنیت هزینه نشود دچار چالش های جدی خواهیم شد، دولت باید در این حوزه هزینه و از اعتباراتی که پیش بینی می شود بخشی از ان باید تخصیص پیدا کند.

حدادزاده تصریح کرد: تلاش کنید افزایش اعتماد عمومی و امید به آینده را در مردم افزایش دهید، در حوادث اخیر به وضوح از این دو مقوله ضرباتی را خوردیم و خیلی از کسانی که در این حوادث دستگیر شدند بسیاری از این افراد از سر هیجان، غفلت و متاثر از این فضای نابه سامان مجازی وارد اقداماتی می شوند که اساسا نه خانواده آنها این روحیه را دارند و نه خود آنها قصد اقدام ضد امنیتی را داشتند اما زمانی که در بین جوانان و نوجوانان آسیب شناسی می کنیم بحث امید به اینده نگران کننده وباید کمک کنیم این امید به آینده احیا شود.

وی افزود: به وضوح در جریان رسانه ای که در این جریانات یا سایر حوزه ها فعالیت می کند تمرکز بر ناامیدسازی و سیاه نمائی مشاهده می شود و این تاثیر منفی خود را می گذارد. اگراعتماد عمومی نباشد و رسانه های رسمی مرجعیت خود را از دست بدهند و بی اعتمادی وجود داشته باشد هر سخن حقی که بیان شود یک شبهه ای ایجاد می شود، شبهه افکنی و بی اعتمادی راهبرد اصلی دشمن در این قضایا است.

دادستان عمومی و انقلاب استان یزد اظهار داشت: از دشمن بیش از دشمنی کاری برنمی اید و ما باید مراقبت کنیم زخمی ایجاد نشود که دشمن استفاده کند و یا اگر زخمی بود ترمیم شود تا اعتماد عمومی را افزایش و اقناع عمومی را ایجاد کنیم.

حدادزاده به موضوع مسائل و مشکلات شهرستان هم اشاره و بیان داشت: در خصوص مسائل شهرستان مطالبات باید انجام شود. باید شهادت دهم که در مجموعه مسئولین استان، استاندار به جد اهتمام و نگاه ویژه به شهرستان ها دارد اما معتقدم در شهرستان نباید نگاه به توسعه معادن باشد اگر این وابستگی تاریخی را نتوانیم تعدیل کنیم از ظرفیت های دیگر شهرستان نمی توان استفاده کرد.

وی در پایان گفت: معادن باید حقوق شهرستان را پرداخت کنند اما اگر صرفا همه انرژی شهرستان معطوف به این باشد که از سرمایه گذاری در حوزه های دیگر غفلت کنیم، این خود یک چالش می شود و یک ظرافتی را می طلبد که در عین اینکه در سال های گذشته معادن و صنایعی که در شهرستان حضور داشتند از ظرفیت های آنها استفاده شود اما همه انرژی شهرستان هم معطوف به این موضوع نشود و اجازه دهند سایر ظرفیت های شهرستان توسعه و منشا برکت باشد.