آگاهی از آسیب‌های مواد مخدر، در کاهش مشکلات آن موثر است

رییس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی، آگاهی از آسیب‌های مواد مخدر را در کاهش مشکلات و آسیب‌های ناشی از آن موثر دانست.

به گزارش شهریار، امیر رنجبر در نشست رابطان اجتماعی مناطق دهگانه شهرداری و کارشناسان و فعالان این حوزه که در سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز برگزار شد، خاطرنشان کرد: موضوعات مرتبط با مواد مخدر و پیشگیری از آن به اندازه‌ای زیاد و گسترده است که بهترین و موثرترین راه برای کاستن از آسیب‌ها، آگاهی و شناخت است و این موضوع می‌تواند به تنهایی بخشی از این معضل را بکاهد.

وی افزود: بهترین راهکار برای پیشبرد این موضوع، اطلاع رسانی از طریق رویدادهای فرهنگی، استفاده‌ از ظرفیت رسانه‌ها و حساس کردن افکار عمومی به این موضوع است.

رنجبر ادامه داد: معضل اعتیاد امروز همچنان در ردیف یکی از معضلات جهانی قرار دارد و عزم جهانی برای مقابله با آن هم هنوز نتوانسته به حل آن فائق آید.

وی، سوادگری مالی در این راستا را به عنوان یکی از مشکلات عمده در پیشگیری دشوار این معضل یاد کرد و افزود: ایران، بیش از چهار هزار شهید در این راه از دست داده است و در عین حال، بسیاری از گروه‌های سنی با توجه به نوع و طرح‌های صنعتی جدید مواد مخدر، درگیر این معضل هستند.

رنجبر، با قدردانی از همراهی شهرداری تبریز و تلاش سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز به واسطه مجموعه‌ها و فرهنگسراها خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت این مجموعه‌ها و تلاش برای اطلاع رسانی از این طریق می‌تواند بخشی از بار این مسئولیت را از دوش بردارد و مروری بر فعالیت‌های صورت گرفته در این حوزه، نشانگر وظیفه‌شناسی شهرداری تبریز در کاستن از آسب‌های ناشی از آن است.