آنچه در بازدید وزیر کشور از محلات حاشیه نشین شهر ایلام گذشت:

احمد وحیدی وزیر کشور: نگاه دولت خدمت رسانی به مناطق محروم و کمتر برخوردار است با الحاق مناطق حاشیه نشین به شهر، خدمات دهی به ساکنان آن شتاب بیشتری می گیرد.

به گزارش شهرداران، احمد وحیدی وزیر کشور: نگاه دولت خدمت رسانی به مناطق محروم و کمتر برخوردار است با الحاق مناطق حاشیه نشین به شهر، خدمات دهی به ساکنان آن شتاب بیشتری می گیرد.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام: خدمات دولت در استان خاصه مناطق حاشیه شهر مطلوب بوده و این خدمات تداوم می یابد، از ابراز لطف مردم فهیم ایلام و قدرشناسی شان از خدمات دولت تشکر می کنم.

افشین مظفری شهردار ایلام: اولویت اصلی برنامه های شهرداری در این دوره تحقق صددرصدی مصوبات سفر ریاست محترم جمهور و وزیر محترم کشور در محلات حاشیه شهر است موضوعی که آقای استاندار نیز تاکیدات فراوانی به انجام آن دارند، ما در این مناطق با دستور دکتر بهرام نیا استاندار کارامد ایلام کار کرده ایم و با شتاب بیشتری خدمات رسانی به این مناطق را از سرخواهیم گرفت و قول می دهم در اسرع وقت بلحاظ زیرساختی، توسعه عمرانی و خدمات شهری به خواسته های وزیر محترم کشور و اقای استاندار جامه عمل بپوشانم و برهمان وعده صادقی هستیم که درمحله مهرآباد جامه عمل پوشیدیم. تدوام خدمات رسانی به مردم این محله نیز در اولویت است زیرا در دیداری که با نماینده معزز ولی فقیه در استان داشتیم دغدغه ایشان نیز رسیدگی به مشکلات مناطق کم برخوردار است.

سعید انوری رییس شورای اسلامی شهر ایلام: وظیفه ما خدمت به مردم بخصوص مناطق حاشیه شهر ایلام است، زیرا این مردم قدرشناس هستند و رضایت آنان از اقدامات استاندار و شهرداری و شورا در این منطقه مصداق مدعاست. همگرایی و انسجام بسیار خوبی بین استانداری، شورا و شهرداری و مجموعه مدیران استان شکل گرفته که به عنوان نماینده مردم از استاندار جهادی و پرتلاش استان، شهردار ایلام و مجموعه همکاران زحمتکشم در شورا و شهرداری بابت خدمت رسانی به شهروندان بخصوص مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار تشکر کرده و از حضور وزیر محترم کشور و هییت همراه در استان ایلام کمال قدردانی را دارم.

به گزارش اداره روابط عمومی وامور بین الملل شهرداری و شورای اسلامی شهر ایلام سردار احمد وحیدی صبح امروز برای سفری یک روزه وارد ایلام شد تا علاوه بر افتتاح مسکن های ملی و بررسی زیرساختهای اربعین در مهران از سطح شهر ایلام و مناطق کم برخوردار نیز بازدیدی داشته باشد. وزیر کشور که در محله کارخانه نمک شهر ایلام حضور یافته بود توسط استاندار ایلام و معاونین، بسطامی نماینده استان در مجلس، فرماندار ایلام، شهردار ایلام، رییس و اعضای شورای شهر و تعدادی از مدیران کل همراهی می شد.

دکتر وحیدی وزیر کشور در این بازدید گفت: بسیار خوشحالم که در جمع صمیمی و پرشور مردم شهر ایلام قرار گرفتم، مردمانی که خاطره دلاوری هایشان در دفاع مقدس ستودنی است. دکتر وحیدی افزود: خدمات رسانی به شهرها وروستاها از برنامه های دولت است و قطعا مناطق کم برخوردار از این خدمات رسانی بهره خواهند برد. وزیر کشور اظهار داشت: با الحاق مناطق حاشیه نشین به شهر ایلام، خدمات دهی به ساکنین این محله‌ شتاب بیشتری می گیرد که می طلبد نهادهای متولی از جمله شهرداری خدمات رسانی را تسریع دهد.

استاندار ایلام نیز در جریان این بازدید گفت: مردم استان ایلام شایسته خدمت هستند و ما نسبت به خدمتگداری به آنان افتخار می کنیم. دکتر بهرام نیا اظهار داشت: در جریان سفر ریاست محترم جمهوری به ایلام و بازدید از محله کارخانه نمک قولهایی داده شد که خوشبختانه توانستیم نسبت به تحقق مصوبات آن سفر اقدام کنیم و مردم امروز خودشان نیز حضور دارند وشهادت می دهند که چقدر در اینجا بلحاظ عمرانی از جمله: جدولگذاری، شن ریزی و بهسازی معابر، نصب تیرهای چراغ برق، گازرسانی، فاضلاب کشی، خطوط مخابراتی وخدمات شهری کار شده است. نماینده عالی دولت در استان همچنین خاطرنشان کرد: گرچه ما باز این خدمات را کافی نمی دانیم و معتقدیم که مردم منطقه نیازهای بیشتری دارند که باید انجام شود که قطعا شهرداری در این زمینه اقدام خواهد کرد.

افشین مظفری شهردار ایلام هم در حضور وزیر کشور و استاندار ایلام و جمع مردم ضمن خیرمقدم به سردار وحیدی، معاونین و همراهان گفت: اولویت اصلی برنامه های شهرداری در این دوره تحقق صددرصدی مصوبات سفر ریاست محترم جمهور و وزیر محترم کشور در محلات حاشیه شهر از جمله این محله است موضوعی که استاندار تلاشگر ایلام نیز تاکیدات فراوانی به انجام آن دارند.

مهندس مظفری افزود: ما در این محلات کار کرده ایم و با شتاب بیشتری خدمات رسانی به این مناطق را انجام خواهیم داد زیرا شهر ایلام فقط مرکز شهر نیست و حاشیه شهر نیز باید از خدمات شهری برخوردار شوند که در این خصوص برنامه ای منسجم و منظم تهیه و تدوین کرده ایم که در آتیه نزدیک ثمره آن را خواهیم دید.

شهردار ایلام تصریح کرد: قول می دهم در اسرع وقت بلحاظ زیرساختی، توسعه و همچنین خدمات شهری و عمرانی به خواسته های وزیر محترم کشور و اقای استاندار در مناطق حاشیه شهر از جمله محله کارخانه نمک همانند محله مهرآباد جامه عمل بپوشانم، زیبنده یک مدیر نیست نسبت به وعده ای که در حضور مقامات مافوق به مردم می دهد سهل انگاری کند.

مهندس مظفری با تاکید بر صداقت و شفافیت گفت: در محله مهرآباد شهر ایلام به آقای استاندار قول دادم که سریعتر از موعد مقرر به وعده های ایشان به مردم کنم و خداروشکر با همراهی اعضای محترم شورای اسلامی شهر و همکارانم و حمایت دکتر بهرام نیا استاندار خستگی ناپذیر ایلام توانستیم نیازها و مطالبات مردم در آن محله و قولهای که آقای استاندار دادند را به سرانجام برسانیم.

شهردار ایلام در پایان اظهار داشت: قطعا به حول و قوه الهی و با حمایت های بی شائبه استاندار کارامد ایلام ومجموعه معاونین و مدیران محترم ایشان خاصه معاونت امور عمرانی، مدیرکل امور شهری، فرماندار ایلام و همراهی و همکاری اعضای تلاشگر و همیشه همراه شورای اسلامی و مجموعه همکارانم در شهرداری در کنار نقش معنوی و پدرانه نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه معزز ایلام و دلسوزی مجموعه های خدوم قضایی،بازرسی، امنیتی، انتظامی خاصه سربازان گمنام امام زمان (عج) خدمت رسانی بی منت به مردم فهیم، شهیدپرور و ولایت مدار ایلام مضاعف خواهد شد وشتاب بیشتری خواهد گرفت.

همچنین در جریان بازدید وزیر کشور از شهر ایلام، رییس شورای اسلامی شهر ایلام نیز گفت: وظیفه ما خدمت به مردم بخصوص مناطق حاشیه شهر ایلام است، زیرا این مردم قدرشناس هستند و رضایت آنان از اقدامات استاندار و شهرداری در این منطقه مصداق مدعاست.

دکتر انوری اشاره کرد: کارهای خوبی در استان و شهر ایلام بلحاظ عمرانی و زیرساختی انجام گرفته و قطعا پروژه های عمرانی بزرگی در سطح شهر ایلام انجام خواهد شد و شورا و شهرداری خدمات رسانی را از مرکز به حاشیه شهر و مناطق کمتر برخوردار خواهند کشانید.

رییس شورای شهر ایلام اظهار داشت: همگرایی و انسجام بسیار خوبی بین استانداری، شورا و شهرداری و مجموعه مدیران استان شکل گرفته که به عنوان نماینده مردم از استاندار جهادی و پرتلاش استان، شهردار ایلام و مجموعه همکاران زحمتکشم در شورا و شهرداری بابت خدمت رسانی به شهروندان بخصوص مناطق حاشیه نشین تشکر کرده و از حضور وزیر محترم کشور و هییت همراه در استان ایلام کمال قدردانی را دارم.

در جریان این بازدید مهمترین درخواست مردم این محله از وزیر کشور، احداث مسیل و جدول‌گذاری کوچه‌ها، زیرسازی و آسفالت و سند مالکیت بود که وزیر کشور از معاون عمرانی وزارت کشور و شهردار ایلام خواست تا رسیدگی به این مشکلات را در دستور کار قرار دهند که شهردار ایلام نیز قول مساعد دادند با سعی و کوشش فراوان و تلاش شبانه روزی نسبت به تحقق وعده ها جامه عمل بپوشانند.

احترام به مقام شامخ شهدای والامقام، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، افتتاح مسکن های ملی و سفر به مهران جهت بررسی زیر ساخت های اربعین از برنامه های وزیر کشور در این سفر بود.