آموزش فرهنگ ترافیک به دانش‌آموزان مشهد در بوستان ترافیک

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد از آموزش مفاهیم ایمنی و فرهنگ ترافیکی به دانش‌آموزان در بوستان ترافیک خبر داد.

به گزارشپایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، “علی سمیعی” با بیان این خبر گفت: یکی از اقدامات مهم و اثربخش در جهت نهادینه کردن فرهنگ ترافیک، آموزش مفاهیم ترافیکی به دانش‌آموزان است و دستاورد آن آشنایی و آگاه سازی ایشان نسبت به مقرات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه بوده و بدون شک نقش چشمگیری در کاهش سوانح خواهد داشت.

وی ضمن اشاره به آغاز به‌کار مجدد بوستان ترافیک از مهرماه سال جاری، افزود: در این راستا آموزش‌های متنوعی باهدف ارتقا فرهنگ ترافیکی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است؛ لازم به ذکر است بوستان با دارا بودن امکانات متنوع آموزشی و بهره‌گیری از نیروهای متخصص و آموزش دیده امکان پذیرش روزانه ۲۰۰ دانش آموزش در مقاطع تحصیلی مختلف را دارد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: برنامه آموزشی شامل ارائه نکات ترافیکی در زمینه تابلوها و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و نحوه عبور ایمن از خیابان برای دانش آموزان است؛ در ادامه نمایش عروسکی با موضوع آشنایی با چراغ راهنمایی و پل عابر پیاده اجرا می‌شود، پس از آن دانش‌آموزان در سالن نقاشی آنچه آموزش دیده‌اند را به تصویر می کشند، در پایان نیز در محوطه باز مجموعه که به‌صورت معابر شهری طراحی شده است نکات مربوط به نحوه تردد ایمن در سطح معابر به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

سمیعی ادامه داد: سعی کرده‌ایم آموزش‌های ارائه شده متناسب با گروه سنی دانش آموزان برنامه‌ریزی و ارائه شود؛ بوستان از شنبه تا چهارشنبه به‌جز تعطیلات رسمی در دو زمان ۸ تا ۱۰ و ۱۰ تا ۱۲ فعال است و تمامی مدارس و مهد کودک‌ها با مراجعه به سایت سازمان و ثبت نام می‌توانند از خدمات مجموعه به‌صورت رایگان استفاده کنند.