آغاز فعالیت مجدد بوستان ترافیک مشهد

مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد از آغاز فعالیت مجدد بوستان ترافیک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، “علی سمیعی” با بیان این خبر اظهار کرد: فعالیت‌های آموزشی بوستان به‌دلیل شیوع بیماری کرونا از سال ۹۹ تا مهرماه امسال تعطیل بود اما هم اکنون با توجه به عبور از پیک بیماری و تلاش‌های شبانه روزی صورت گرفته، امکان آموزش مجددا فراهم شده است.

وی ضمن اشاره به وسعت سه هکتاری بوستان ترافیک، افزود: در فضای‌های باز بوستان، مجموعه‌ای از شبکه معابر، میادین، پیاده روها، تقاطع‌ها، چراغ‌های فرماندهی، گذرگاه‌های عابر پیاده، تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی و … با هدف شبیه‌سازی معابر شهری طراحی شده است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: همچنین ساختمان اداری و آموزشی مجموعه با وسعت سه هزار متر مربع امکانات متنوعی از جمله سالن اجتماعات، کلاس‌های آموزشی، کتابخانه، کارگاه آموزش بازی‌های یارانه‌ای شبیه ساز ترافیکی و نقاشی و داستان‌نویسی دارد.

سمیعی تا کید کرد: این بوستان که در بزرگراه شهید سلیمانی- بعد از پل حافظ – جنب سازمان مدیریت پسماند- ابتدای بولوار خلج واقع شده است؛ یکی از بزرگترین و مجهزترین پارک‌های آموزش ترافیک کشور است و برای استفاده سنین ۶ تا ۱۸ سال آماده‌سازی و تجهیز شده است.

وی گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، فعالیت سازمان ترافیک تا پایان آذرماه سال جاری برای همه گروه‌های هدف شامل دانش آموزان، دانشجویان، پاکبانان، رانندگان حرفه‌ای، رانندگان پرخطر و … گسترش خواهد یافت.