آغاز فرآیند واگذاری نگهداری فضای سبز سال ۱۴۰۲

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از آغاز فرآیند تهیه اسناد واگذاری نگهداری فضای سبز شهر در سال 1402 خبر داد.

به گزارش واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به برگزاری کارگروه تخصصی و کمیته نظارت سازمان پارک‌ها اظهار کرد: این کارگروه با حضور ناظرین سازمان و مسئولان فنی برگزار و مباحث مبنایی در خصوص کنترل کیفیت کار پیمانکاران و نحوه اعمال جرائم و… مطرح شد.

وی همچنین از آغاز فرآیند تهیه اسناد واگذاری نگهداری فضای سبز شهر در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: تهیه فهرست‌بهای سازمان پارک‌ها که مستقلاً تدوین می‌شود به دلیل نبود فهرست‌بهای سازمان برنامه و ۵۰۰ فاکتور اساسی در این فهرست دیده‌شده نیز جزو این کار است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تأکید بر اینکه در طی تنظیم اسناد مالی و فنی فضای سبز، مکاتباتی صورت گرفته تا اسناد مالی و حقوقی به‌صورت کارشناسی تدوین شود خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی به پیمانکاران هم صورت گرفته تا آن‌ها هم پیشنهادات خود را ارائه کرده و نهایتاً با طرح در کارگروه تخصصی و فنی، این مباحث در تنظیم دفترچه پیمان مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته در ارائه بودجه فضای سبز پیشرفت و افزایش متراژ فضای سبز نادیده گرفته‌شده است گفت: از طرفی افزایش متراژ سریع و ناگهانی فضای سبز و بازنشسته شدن کارگران فضای سبز موجب افزایش هزینه‌های فضای سبز شده که بودجه کافی برای این کار دیده نشده و به همین خاطر با افزایش احجام کاری و متراژ به‌شدت با کمبود بودجه مواجه شده‌ایم که پیش‌بینی امسال حدود ۸۰ میلیارد تومان است که اگر تخصیص یابد می‌تواند راهگشای بسیاری از پروژه‌های فضای سبز باشد.

جوادیان با بیان اینکه در سال جاری با توجه به ورود اطلاعات GIS به سامانه، اطلاعات آنلاین فضای سبز بررسی صورت‌وضعیت و عملکرد پیمانکاران بر اساس این سامانه صورت خواهد گرفت ابراز کرد: این کار هزینه‌های سازمان در بررسی عملکرد و نظارت را به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.