آغاز فاز دوم مسقف‌سازی گلزار شهدای وادی‌رحمت تبریز از فروردین ۱۴۰۲

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: فاز دوم مسقف‌سازی گلزار شهدای وادی رحمت با شرایط آب و هوایی تبریز سازگار نیست و در صدد هستیم سازه‌ای در شأن شهدا ساخته شود.

به گزارش شهریار، حکیمه غفوری ظهر امروز در آیین رونمایی از پروژه هوشمندسازی قبور مطهر شهدا در گلزار شهدای شنب‌غازان ضمن قدردانی از تلاش شهردار تبریز در راستای نهادینه‌کردن فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: با تصویب کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلایم شهر  و تقبل هزینه پروژه هوشمندسازی قبور مطهر شهدا از سوی شهرداری تبریز، به صورت پایلوت این طرح را در گلزار شهدای شنب‌غازان اجرا کردیم.

وی افزود: با اسکن هولوگرام موجود بر روی سنگ قبرها، تمامی اطلاعات مربوط به زندگی نامه این شهیدان بر روی تلفن همراه در دسترس و قابل مشاهده خواهد بود.

غفوری خاطرنشان کرد: طرح جدید فاز دوم مسقف‌سازی گلزار شهدای وادی رحمت از فروردین ۱۴۰۲ اجرایی خواهد شد.

گفتنی است پروژه هوشمندسازی قبور مطهر شهدا  توسط سازمان آرامستان‌ها و گلزار شهدای شهرداری تبریز و به صورت پایلوت در آرامستان شنب‌غازان اجرایی شده و در ادامه در دیگر آرامستان‌های شهر نیز اجرایی خواهد شد.

فاز اول و پایلوت این پروژه در ۵۰ قبر مطهر شهید در گلزار شهدای شنب‌غازان اجرایی شده و زیرساخت‌های اجرای این پروژه در دیگر آرامستان‌ها نیز آماده است.