آغاز بازسازی دیواره‌های کانال ایلی‌سو در جاده سلامت خیابان آزادی تبریز

شهردار منطقه ۳ تبریز از آغاز بازسازی اساسی دیواره‌های کانال ایلی سو به طول ۱۸۰ متر حد فاصل چهارراه ابوریحان تا مقابل ساختمان مرکزی شهرداری تبریز خبر داد.

به گزارش شهریار، اکبر پورخردمند ضمن اعلام خبر فوق افزود: بعد از اتمام عملیات تخریب دال و نخاله‌برداری و لایروبی کانال ایلی سو در خیابان آزادی حد فاصل چهارراه ابوریحان تا مقابل ساختمان مرکزی شهرداری تبریز به طول ۱۸۰ متر، عملیات بازسازی اساسی دیواره‌های این کانال به ارتفاع ۲ و نیم متر شروع شده است.

وی افزود: در فاز اول بازسازی کانال ایلی سو در جاده سلامت خیابان آزادی، دال‌های فرسوده سطح روی این کانال به طول ۱۸۰ متر و عرض ۸ متر و به ضخامت ۸۰ سانتی متر تخریب، نخاله‌برداری و همچنین داخل کانال لایروبی شد که بعد از اتمام این عملیات، ترمیم دیواره‌ها شروع شده است.

شهردار منطقه ۳ تبریز افزود: بازسازی اساسی کانال ایلی سو در حوزه شهرداری منطقه ۳ که از دو سال قبل شروع شده،  تا پایان سال تکمیل می‌شود.

پورخردمند با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته حدود ۱۶۰ متر از این کانال ترمیم و با دال‌های بتنی مسلح بازسازی شده است، افزود: از این ۱۶۰ متر، حدود ۷۲ متر از کوی پارس در کمربندی تا تقاطع شهید فتحی وند اجرا شده و همچنین ۸۸ متر در خیابان چرم‌سازی پشت دانشگاه عملیاتی شده است.

شهردار منطقه ۳ ادامه داد: در تداوم بازسازی این کانال، امسال بودجه خوبی برای این پروژه در نظر گرفته شده است که امیدواریم تا پایان سال بازسازی این کانال تکمیل شود.