آئین رونمایی از سیمان سبک حفاری در کرمان

استاندار کرمان در این آئین با بیان اینکه ظرفیت سیمان در کشور بالاتر از نیاز کشور است افزود:گام برداشتن شرکتها به سمت کارهای تخصصی می تواند ارزش سهام یک شرکت را حفظ و باعث توسعه مالی آن شرکت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان ظهر ۱۲ مهرماه ۱۴۰۱  آئین رونمایی از سیمان سبک حفاری چاه نفت و گاز به تولید گروه صنایع سیمان کرمان با حضور دکتر محمد مهدی فداکار استاندار کرمان، دکتر مهرابی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری،مدیر عامل گروه صنایع سیمان کرمان و تعدادی از مدیران و معاونین کارخانجات  سیمان  استان در محل شرکت صنایع سیمان کرمان برگزار شد.

دکتر فداکار در این آئین از خدمات همه کارکنان گروه صنایع سیمان صمیمانه تشکر کرد و گفت: یک پروژه ممکن است سالها بگذرد تا به مرحله اجرا درآید و کارکنان صنایع سیمان کرمان با تکیه بر ظرفیت ها ، توانمندی ها و منابع داخلی خود توانسته پروژه های مهم و متعددی را تا به الان به انجام برساند .

دکتر فداکار در ادامه افزود:شرکت سیمان قدمت تاریخی خوبی دارد لذا با بالا رفتن هزینه سیمان و همچنین حمل و نقل آن ،سعی کنیم  به دنبال راهی باشیم که به صادرات ضرر نرسد و ارزش افزوده و درآمد شرکتهای تولید کننده را حفظ کنیم.

دکتر فداکار با اشاره بر اینکه تحریم ها، همه کشورها را تحت فشار قرار داده است گفت:خدا را شاکر هستیم که فشار این تحریم ها، کشور ما را از پای نیانداخت و توانستیم بیشتر محصولاتی که از ما دریغ شده بود را تولید کنیم وکشور را به سمت پیشرفت و تولید بیشتر سوق دهیم.

دکتر فداکار با بیان اینکه کشور دارای منابع نفتی زیادی است،گفت: بحث حفاری چاه های نفت در کشور نسبت به سایر کشورها بیشتر است و تنوع و تحول جدیدی در این حوزه نیاز است  لذا بهتر است بجای بالا بردن میزان تولیدات، به کیفیت تولید توجه کنیم و سعی کنیم که در تولیدات ارزش افزوده و حفظ درآمد شرکتها را مد نظر قرار دهیم.

بنا به این گزارش مهندس رحمانی مدیرعامل گروه صنایع سیمان کرمان در این آئین گفت:در صنعت سیمان حدود ۸۷ میلیون تن ظرفیت تولید سیمان و حدود ۷۴ کارخانه سیمان داریم که در حال حاضر این کارخانجات با ظرفیت ۷۰ درصد فعالیت دارند.

وی در ادامه گفت: کشور به خودکفایی کمی رسیده  است و به لحاظ کیفی نقاط ضعفی در تولید سیمان های خاص داریم و نگاه مجموعه سیمان کرمان به دلیل پتانسیلهایی که دارد به سمت محصولات با ارزش افزوده بالاتر و همچنین تنوع تولید است.

رحمانی با بیان اینکه نگاه موجود در سیمان کرمان نگاه متفاوتی است اظهار داشت:سیمان کرمان با استفاده از ظرفیتها و فرصتهای به وجود آمده توانست با حمایتهای مجموعه های بالا دستی و پتانسیل خوب به سمت سیمانهای خاص برود و اولین تولید کننده سیمان خاکستری و همچنین سیمان سفید در جنوب شرق کشور شد که امروز با کیفیت بالایی در اختیار استان و شهرهای همجوار قرار گرفته است.

وی افزود:سیمان کرمان تنها تولید کننده سیمان حفاری چاه نفت در کشور است و سیمان سبک حفاری یک محصول دانش بنیان بوده که  برای اولین بار در کشور تولید شده است.

بنا به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان در پایان از سیمان سبک حفاری چاه نفت و گاز ، تولید صنایع سیمان کرمان رونمایی شد.