پل شهدای خلبان برای کرمانیها نامآشناست زیرا قرار بوده مسیر عبور شمار زیادی از ساکنان غرب این کلانشهر را به شرق تسهیل کند و آنها را از ترافیک خستهکننده بلوار جمهوری و دیگر شریانهای اصلی نجات دهد اما گویا در خلاء اولویتبندی مدیران شهر با سرنوشت مبهمی روبهرو شده، سرنوشتی که با وعدههای گوناگون مسئولان شهری گره خورده و وضعیت آن را بیسرانجام گذاشته است.
به گزارش شهرداران ، پل شهدای خلبان، بخشی از پروژه مهم بزرگراه شهید سلیمانی است که از ۱۱ سال قبل تاکنون به عنوان مسیر دسترسی به موازات بلوار جمهوری اسلامی مطرح بوده و قرار است شرق و غرب شهر کرمان را به هم متصل و ترافیک سنگین این شهر را کم کند.
وقتی میگوییم گم شدن اولویتبندی در مدیریت شهری کرمان، یعنی چه بسا اگر پل شهدای خلبان طی سال های گذشته به سرانجام افتتاح می رسید، شاید دیگر نیازی به هزینهکردهای بسیار برای پل کشاورز نبود که ساخته شد و حرف و حدیث ها از کارآیی آن، همانند برخی از دیگر پروژه های مهم شهری مثل میدان آزادی همچنان ادامه دارد؛ و حالا که ساخت آن در دستور کار قرار گرفته نیز گویا در اولویت نخست برای تخصیص اعتبار و اتمام زودتر نیست.
از سال ۹۹ تاکنون مسئولان شهر کرمان فاز نخست پروژه بزرگ بزرگراه شهید سلیمانی یعنی از پل کوثر تا پل شهدای خلبان را به طول سه کیلومتر در چند بخش پیگیری کردند و در نهایت خرداد ۱۴۰۲ بخش نخست این فاز از تقاطع بلوار «عطا احمدی» به سمت بلوار «امام حسن (ع)» به بهره برداری رسید.
اما در ادامه اجرای فاز نخست بزرگراه شهید سلیمانی (از پل کوثر تا پل شهدای خلبان) موضوع تملک ۱۴ ملک دغدغه دیگر برنامهریزان شهری بود تا بتوانند هرچه سریعتر تکلیف پل شهدای خلبان را پیگیری کنند که البته این دغدغه تملک زمینها با تلاش مسئولان اوایل سال ۱۴۰۳ برطرف شد اما قبل از آن معارضان مختلفی از جمله زمینهای اداره کل حفاظت محیط زیست نیز به وجود آمد و بخشی از زمینهای متعلق به این اداره کل نیز در مسیر اجرای پل مشکلساز شده بود.
یکی از موانع مهم اجرای پل راهبردی و مهم شهدای خلبان در مسیر اجرای بزرگراه شهید سلیمانی این کلانشهر، زمینهای متعلق به ادارهکل محیط زیست استان بود، زمینهایی که توافق بر سر آنها از سال ۱۴۰۲ مطرح شد و زمان زیادی را از اجرای پروژه شهدای خلبان گرفت؛ چالش زمین های محیط زیست هراز چندگاهی در نشستهای متعدد شورای ششم مطرح میشد و در نهایت حل معارض های محیط زیست در مسیر اجرای پل شهدای خلبان نیز به هیات دولت ارجاع تا در آنجا در مورد آن تصمیم گرفته شود و این باعث شد که طرح آزادسازی زمینهای محیط زیست در مسیر اجرای پل شهدای خلبان در نوبت برای بررسی و تصویب در کمیسیون مستندسازی در تهران قرار گیرد و خیلی نگذشت که در آبان همان سال البته با تغییر مدیرکل محیط زیست، کار تسهیل شد؛ محیط زیست با مجموعه شهرداری تفاهمنامه اولیه امضا کرد و این خبر خوب را داد که حل مشکلات ترافیک و گرههای ترافیکی، خود اقدامی زیست محیطی و در جهت کاهش آلودگی ناشی از خودروها است
این مطلب بدون برچسب می باشد.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند از عملیات اطفای حریق یک دستگاه خودرو باری در شهرک زیتون خبر داد
جلسه شورای مدیران شهرداری زرند با حضور مهندس علی ضیاالدینی، شهردار زرند _ معاونین و مدیران ارشد شهرداری بهمنظور بررسی امور اجرایی و برنامهریزیهای آتی برگزار شد
رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر سنندج
گامی مؤثر به سوی محیط زیستی پاکتر