میز خدمت شهرداری گلستان

شهرداری گلستان

میز خدمت شهرداری گلستان در مصلای نماز جمعه برپا شد

به گزارش شهرداران و روابط عمومی شهرداری گلستان، امروز بعد از اقامه نماز جمعه، میز خدمت شهرداری گلستان در مصلای نماز جمعه برپا شد، مدیریت شهری و مسئولین شهرستان و شهرداری به طور مستقیم به سوالات و مشکلات شهروندان عزیز رسیدگی کردند. در این برنامه که با استقبال گسترده شهروندان گلستانی مواجه شد، مسئولین در فضایی صمیمی و چهره به چهره به مشکلات و درخواست‌های شهروندان در حوزه‌های مختلف عمرانی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی رسیدگی و دستورات لازم را برای رفع آنها صادر کردند. برگزاری میز خدمت در مصلای نماز جمعه فرصتی مغتنمی برای شهروندان بود تا بدون واسطه و به طور مستقیم با مجموعه و شورای اسلامی شهر گلستان دیدار و گفتگو داشته باشند و از خدمات ارائه شده توسط شهرداری مطلع شوند. گفتنی است شهروندان می توانند برای ارائه نظرات و پیشنهادات خود و همچنین پیگیری مشکلات و درخواست‌های خود از طریق سامانه ۱۳۷ و یا مراجعه به مناطق و سازمان‌های تابعه اقدام کنند.میز خدمت الکترونیکی که به انگلیسی electronic service desk نیز نامیده می‌شود، خدمتی است که در ابتدا بر اساس دستورالعمل سازمان اداری و استخدامی کشور برای برخی سازمان‌ها در ایران اجباری شد. این راهکار برای اولین بار در بخشنامه سازمان استخدامی کشور به شماره نامه ۱۵۳۸۵۸۸ و تاریخ ۱۳۹۶/۰۹/۰۷ معرفی شد. اما اکنون این راهکار به یکی از خدمات تحت وب ضروری برای هر سازمان تبدیل شده است. در واقع، با توسعه زیرساخت‌ها در کشور و رواج خودکارسازی مکاتبات و فرآیندها، میز خدمت به ابزاری برای ارائه خدمات بهتر و صرفه‌جویی در منابع انسانی، مالی، زمان و … در شرکت‌های خصوصی کوچک و بزرگ نیز تبدیل شد. اصلی‌ترین کارکرد میز خدمت الکترونیک نیز ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان و مکانیزه کردن سیستم پاسخ‌گویی به آنهاست. این امر موجب عدم نیاز به حضور فیزیکی و رفت و آمد‌های خسته کننده شده و از اتلاف وقت جلوگیری می‌کند.